תפריט

1. אינטואיציה

אתם אלה שמכירים את היוזמה שלכם בצורה הטובה ביותר. אתם גם החוליה המחברת לקהל שיתמוך בה ואין מי שמכיר אותה יותר טוב מכם. כל יוזמה שונה מאחרת בהמון מובנים, אופי, צבע, גודל, תחום, קהל יעד, סכום לגיוס ועוד ועוד. לכן התשובה לאיך להפוך את היוזמה למוצלחת נמצאת אצלכם – בכל התלבטות, לכו תמיד עם האינטואיציה שלכם !

2. האנשים מאחורי הקלעים

בקרוב אלפים מגולשי אתר 'לכיתה' יחשפו ליוזמה שלך, אך ראשית עליך לדעת כי יוזמות בהם יש מעורבות של יותר מאדם אחד מצליחות יותר. לכן מומלץ לחבר ליוזמה עוד מורה, או עוד גננת שהקשר שלהם ליוזמה טבעי – מישהו או מישהי שאתם מעריכים את דעתם שיוכלו לתת עוד חוות דעת ובעיקר עוד חשיפה ליוזמה. כמובן שככל שהתלמידים יהיו פעילים יותר בעבודה על היוזמה ועל הפצתה, תגדילו את כמות התומכים הפוטנציאלים שלכם, כמו גם את הסיכוי לקבל מימון וכן את הסיכויים לממש את היוזמה.

3. יעד הגיוס

'לכיתה' נועדה בכדי לאפשר למורים ולגננות לממש את היוזמות החינוכיות שלהם. על מנת שהגיוס יצליח ושהיוזמה אכן תצא לאור, עליכם להבין בדיוק מה נחוץ לשם הצלחתה ולפרט זאת בצורה מירבית. הצוות שלנו יפעל לקבלת הצעות מחיר לאותם המשאבים ועל פיהם יקבע היעד לגיוס היוזמה. במידה ולא תקחו את הכל בחשבון בשלב בתכנון, היוזמה שלכם עלולה להיתקע בשלב ההוצאה לפועל.

4. משך הגיוס

כל יוזמה מחויבת בקביעת משך הגיוס, בפרק זמן שנע בין 14 ל-60 יום. חשוב לציין שיוזמות שמגייסות הכי הרבה כסף לרוב נמשכות סביב ה- 30 יום. יותר זמן לא בהכרח אומר יותר סיכוי להצליח בגיוס, לאלמנט הדחיפות יש משמעות ובנוסף קשה להחזיק יוזמה ברמת מתח גבוהה לאורך תקופה ארוכה. כשאתם מחליטים על משך הגיוס קחו בחשבון את המועד בו תצטרכו את המשאבים. בהקשר זה חשוב לקחת בחשבון שיתכן שיעברו מספר ימים מרגע יצירת היוזמה ועד עלייתה לאוויר, וגם לאחר סיום הגיוס, במידה והצלחתם, ייתכן ויקחו עוד כמה ימים עד מספר שבועות עד שהמשאבים יסופקו לך, תלוי במורכבות היוזמה ובזמינות המשאבים. מרכיבים נוספים שחשוב לקחת בחשבון – כמה אתם מתכוונים להיות אקטיבים בגיוס ליוזמה(מאוד או המון:), עד כמה יש לך אפשרות להקדיש את עצמך לכך, ומהי תוכנית השיווק שלך למהלך היוזמה. כמו כן, יש להתחשב בקיום של יוזמות המשכיות במידה וקיימות כאלה.

5. ספרו את הסיפור

אנשים תומכים ברעיון שהם מתחברים אליו או בסיפור שלא ניתן להתעלם ממנו. זכרו שאתם פונים לקרובים אליכם ולאנשים אקראיים כאחד. ספרו את הסיפור שלכם בבהירות ובקצרה, אל תצאו מנקודת הנחה שכולם כבר מכירים אותו. הסבירו מדוע היוזמה חשובה לכם ולמה היא חשובה גם לתומכים ולאנשים אחרים. נסו להבין מה המשיכה האינטלקטואלית או הרגשית ליוזמה שלכם והדגישו אותה. הראו התלהבות ותשוקה ליוזמה, היו כנים ואמיתיים ודברו בגובה העיניים לקהל שלכם.

השתמשו בשפה נקייה ומכובדת, לא גבוהה ולא נמוכה מדי, אל תשכחו להגיד תודה…ותשתדלו להימנע משגיעות כתיב (-:

6. תמונה שווה אלף מילים

תמונת היוזמה היא הדבר הראשון שתומכים יתקלו בו ויש לכך חלק גדול ברושם הראשוני שייווצר ליוזמה שלך. תמונה היא גם הגורם העיקרי שהופך גולשים אקראיים לתומכים פוטנציאלים. אינכם חייבים להיות צלמים או מעצבים גרפיים כדי ליצור תמונה אטרקטיבית. חשוב שהתמונה שלכם תעביר את משמעות היוזמה, ותשדר את האווירה הנכונה עבורכם. בדקו אצל קרובים מספר אופציות ושמע דעתם. תוכלו להיעזר במאגרי תמונות חופשיות כמו photobucket flicker או בתשלום כמו istockphoto .

תמונה של התלמידים יכולה בהחלט לחבר אנשים ליוזמה, במידה ואתם משתמשים בכזו, ודאו כי קיבלתם אישור הורה מתאים מכל תלמיד שמופיע בה.

7. וידאו שווה אלף תמונות

קשה להגזים בחשיבותו של הוידאו להצלחת היוזמה, וידאו הופך את היוזמה למוחשית, אמיתית ומשכנעת. יוזמות עם וידאו מגייסים בממוצע כ-150% יותר. אתם לא צריכים להיות עורכי סרטים מקצועיים כדי להצליח, זה יכול להיות ואפילו עדיף שזה יהיה פשוט וקצר. אנשים נמשכים לאותנטיות, כנות תשוקה ויכולת ביצוע.

אנחנו ממליצים שהסרט לא יעלה על אורך של 2 דקות, אחרי 2 דקות הצופה בדרך כלל מאבד עניין ויוצא מהסרט. תכננו התחלה מסקרנת ותבהירו את מהות היוזמה כבר בחצי הדקה הראשונה!

שימו את עצמכם או את התלמידים אל מול המצלמה לפחות לרגע, על מנת שהתומכים שלכם יוכלו לראות מי אתם, יצירת קשר אישי עם התומכים היא מפתח להצלחה. שמרו על רוח חיובית כיפית ויצירתית, וודאו ששומעים אתכם…

יצירתיים ככל שתהיו אל תשכחו את היסודות:

  • הציגו את עצמכם ואת הכיתה/בית הספר.
  • ספרו את הסיפור (או יותר טוב, הראו את הסיפור!)
  • בקשו את תמיכתם של אנשים
  • אמרו תודה!

תוכלו להיעזר במאגר המוזיקה החופשית soundcloud על מנת לשלב קטע סאונד בפרויקט. ישנן אינספור דרכים שונות לספר את הסיפור שלכם, תהנו מהדרך בה בחרתם. הסרט לא חייב להיות מושלם, הוא חייב להיות אמיתי ומהלב!

תוכלו להיעזר גם בשירותים אונליין כגון:

  1. powtoon.com – יצירת סרטון אנימציה
  2. goanimate.com –  יצירת סרטון אנימציה
  3. www.sparkol.com –  יצירת סרטון אנימציה
  4. prezi.com – יצירה של מצגת ייחודית
  5. animoto.com
  6. magisto.com – אפליקציית עריכת וידאו (ניתן להוריד את האפליקציה גם לסמארטפון או לערוך ישירות מהאתר)

8. שתפו את הפרויקט עם כמה שיותר מעגלים

בניתם יוזמה אדירה? נהדר, אבל חשוב שתעשו את החלק שלכם בהרחבת מעגלי התמיכה בה, כי זה חלק מאוד משמעותי להצלחתה. ההצלחה של היוזמה תלויה במידה רבה במאמצי השיתוף שלכם. הכינו תכנית שיתוף עקרונית, המורכבות שלה נגזרת מגובה יעד הגיוס שלך. אם נדרשים לך כמה אלפי שקלים בודדים יתכן ומייל לאנשים הקרובים אליכם יספיק, אם מדובר בעשרות אלפים כנראה שלא…

שיתוף היוזמה מתחיל עוד לפני היום הראשון שהיוזמה באוויר. צריך למקסם את פוטנציאל הגיוס שלך ע"י בניית רשת אוהדים ליוזמה עוד לפני שהיא עולה לאוויר (פייסבוק, טוויטר, וואטסאפ, בלוג וכו'). הכינו את רשימת התומכים הפוטנציאלים שלכם – משפחה, חברים, קרובים, מכרים, שותפים בעבודה וכו'. ודאו כי יש ברשותכם רשימת מיילים של כל התומכים הפוטנציאלים שלכם. הכינו את המייל שתשלחו לרשימת התפוצה שלכם, ותכננו את הפניה שלכם דרך הרשתות החברתיות השונות. אלו קבוצות עניין וקהל יעד פוטנציאלי ליוזמה שלכם, אולי אתם כבר חברים פעילים באחד הפורומים הנפוצים בתחום העניין הרלוונטי. אם לא, אתרו את הפורומים החזקים הירשמו והחלו לחוש את השטח. אינכם רוצים שההודעה הראשונה שלכם בפורום תהיה בקשה מחבריו להיכנס ולתמוך בכם…

אתם יכולים לנסות לאתר מובילי דעה כגון כתבים, עיתונאים, אנשי רדיו, בלוגרים, מנהלי קבוצות דיון ועוד מקדמי השפעה אחרים הרלוונטיים לתחום. שלחו להם את עמוד היוזמה שלכם ביום שתעלה לאוויר, בקשו מהם לשתף את היוזמה אם הם אוהבים את מה שהם רואים.  הכי חשוב לעשות שימוש מקסימלי במעגלים הקרובים שלכם על מנת להפיץ את הבשורה!

בעזרת הפלטפורמה שלנו תוכלו לשתף את היוזמה בקלות ובזריזות בפייסבוק ובוואטסאפ. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס ליוזמה שלכם ב״מאגר הפרויקטים״ וללחוץ על הכפתור ״שתף בפייסבוק״ או ״שתף בווטסאפ״.

9. עדכנו את קהל התומכים שלכם

קהל התומכים שלכם הם האנשים הקרובים והנאמנים לכם ביותר. הוא מורכב מחברים קרובים ואנשים שאכפת להם מהיוזמה שלכם ומאמינים בה. קבוצה זו גם מרכיבה את נושאי הבשורה הטובים ביותר שלכם. התומכים שלכם מעוניינים בהצלחת המיזם ויעזרו לכם להגיע ליעד על ידי הפצתו הלאה. הם מצפים מכם לעדכונים לגבי התקדמות המיזם, גם במהלכו וגם אחריו, אל תאכזבו אותם. אנחנו ממליצים בחום לעדכן את התורמים לפחות פעם אחת בתקופת גיוס המימון, פעם אחת כאשר המשאבים מגיעים לבית הספר ופעם נוספת לאחר מימוש היוזמה.

נגישות
  למעלה