תפריט
גוייס בהצלחה זכה במענק למורה יזם

תלמידים חוקרים חקלאות

למידת ביולוגיה באופן חוויתי באמצעות מרחב חקלאי בבית הספר.
100%
  • 5,202 ₪ מתוך 5,202 ₪
  • גוייס בהצלחה
  • 0 תומכים
  • על היוזמה
  • תומכים (0)
  • עדכונים (0)
  • תגובות (0)

היוזמה של אלון סיטמן

מעניין אותי לחבר את התלמידים שלי לקסם של לימודי הביולוגיה, לחבר אותם לטבע ולהעניק להם חווית למידה משמעותית, למרות שהראש שלהם לא תמיד נמצא בלימודים.
במסגרת הפרוייקט אקים יחד עם התלמידים מרחב חקלאי בשטח בית הספר.
במרחב זה התלמידים יוכלו לגדל פרחים, צמחי מאכל ולערוך ניסויים ועבודות חקר. כל תלמיד יוכל לשתול צמח ולעקוב אחריו לאורך כל תהליך הנביטה, הצמיחה ויצירת הפרי. תהליך הלמידה ייעשה במסגרת שיעורי טבע וביולוגיה ובליווי של המורים הרלוונטיים. מה יותר טוב ממקום פסטורלי באמצע המרחב הבית ספרי, בו תלמידים לומדים וחוקרים, נרגעים מהטבע ומתחברים זה לזה?

שם בית הספר

יישוב

עירוני ו' מקיף תל אביב - יפו

התלמידים שלי (מספר תלמידים משתתפים +100)

תלמידי תיכון, בעיקר ילדים של מהגרי עבודה ושל מבקשי מקלט. הרוב המכריע של התלמידים גר בדרום תל אביב. אחד מהאתגרים איתם מתמודדים התלמידים הוא קושי שפתי. בבית הם אינם מדברים בעברית אלא כל אחד בשפת הוריו (שאינה עברית), ובבית הספר נדרשים ללמוד בשפה העברית, דבר שמקשה מאוד על טיב הלמידה והבנת החומר. אתגר נוסף הוא ההשתלבות בחברה הישראלית, בה מרגישים שונים ולא תמיד מצליחים להרגיש בבית.

מי אני
אני מחנך כיתה ומורה למדעים שנה שלישית בבי"ס ממלכתי קסום, הנותן מענה חינוכי לאוכלוסייה של ילדי מהגרים ומבקשי מקלט בדרום ת"א. אני מודה על כך שניתנת לי הזכות להשתתף בתהליכים שהם גדולים ממני, לייצר שינוי אמיתי עבור תלמידיי ובתקווה בכל בית הספר. אני מאמין שיש לי זכות שהיא גם חובה להיות שותף בעיצוב החברה דרך חינוך חדשני. חדשנות במובן של שבירת הרגלי הלמידה המיושנים ויציאה לשטח ליצירת למידת הבניה פרו-אקטיבית, משמעותית, מהנה ושבאה מתוך הסקרנות והעשייה של התלמידים.

איך תראה הצלחה?

התלמידים יתחברו ללימודי ביולוגיה דרך החוויה. הם יגדלו את הצמח מהזריעה ועד לאכילה, יבינו את ההשפעות השונות של גורמים שונים על הצמחים, תוך כדי עבודת ידיים וראיית התוצאות בעיניים, ולא רק מתוך קריאה בספר.

מה נדרש לשם כך?

לטובת הפרויקט נחוצות שתי מערכות הידרופוניות מלאות ומופרדות, כדי שנוכל לערוך מחקר השוואתי (לדוגמא מערכת אחת עם דשן ואחרת בלי, או אחת בצל ואחת בשמש ) בנוסף - חומרי דישון ומדי חומציות ומוליכות.
דליים על מנת לעשות ניסויים גם באדמה.

ציוד / שירות נדרש כמות עלות יחידה (כולל מע"מ) עלות כוללת (כולל מע"מ)
מערכת הידרופוניקה אנכית “מרום” 24 צמחים 2 1,700.00₪ 3,400.00₪
ערכת השלמה גדולה למערכת הידרופוניקה לימודית+צמחים 1 1,653.00₪ 1,653.50₪
סליקת אשראי 2.925% 147.81₪
טבלת משאבים סך הכל: 5,201.31 ₪

אין תורמים לעת עתה, היה הראשון!

אין עדכונים חדשים בינתיים
0 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.

נגישות
  למעלה