תפריט
גוייס בהצלחה מענק מנכל"ית ברנקו וייס ליזמות חינוכית

ת.כ.ל.ס מסעות

מסעות מאתגרים בשטח- טיולי שטח מאתגרים עבור נוער קצה. התלמידים יוצאים מהאזור הבטוח שלהם וחווים חוויות אתגריות המאפשרות התמודדות עם קשיים, יצירת תחושת מסוגלות גבוהה ותחושת הצלחה.
100%
  • 5,363 ₪ מתוך 5,363 ₪
  • גוייס בהצלחה
  • 0 תומכים
  • על היוזמה
  • תומכים (0)
  • עדכונים (3)
  • תגובות (1)

היוזמה של צורי גרוס

לפני כשנה, נפגשתי עם חבריי, בוגרי מחזור א' מבית הספר סוסיא, על מנת לחשוב ביחד על מיזם חברתי המאפשר לתלמידים מבית הספר בו אני מלמד, לטעום מהחוויה שלנו כתלמידי ישיבה סביבתית.
אחד הרעיונות שחשבנו עליהם הוא חיבור התלמידים לטבע באמצעות יציאה לשטח- מסע הכולל אתגר אישי ולא פשוט עבור התלמידים, בו הם נדרשים לצאת מהמרחב בו הם חיים למרחב לא מוכר ושונה ולהתמודד עם קשיים, לפתח תחושת מסוגלות ולחוות חוויות מעצימות של הצלחה. וכך באמת היה, יצאנו ליומיים מאתגרים בשטח שכללו סיור רגלי מאתגר במדבר, הקמת מאהל ולינה בשטח, טיפוס לא קל למעלה דבשון ועוד ועוד, והכל בהתנדבות מלאה של אנשי הצוות. עבור התלמידים זו הייתה חוויה יוצאת דופן, מאתגרת ומעצימה בדיוק כמו שחשבנו.
בהמשך להצלחה משנה שעברה- אנו רוצים לבצע מתכונת דומה בשנת הלימודים הקרובה, ובהמשך להפוך זאת למסורת בית ספרית.
הרציונל החינוכי העומד מאחורי מיזם זה הוא להקנות לתלמידים חווית יציאה מאזור הנוחות הבטוח שלהם ולהוציא אותם לשטח לחוות חוויות לא רגילות, להתעמק בחוזקות ובחולשות שלהם, ללמוד על שיתוף פעולה, אחווה ורעות ולהרגיש שהם יכולים להתמודד עם כל דבר העומד בפניהם. הטבע הוא מקום אידיאלי לקיום כל אלה ויותר.

שם בית הספר

יישוב

ברנקו וייס תחכמוני חדרה חדרה

התלמידים שלי (מספר תלמידים משתתפים 21-40)

נוער קצה מהעיר חדרה והסביבה, חלקם נשרו מבתי ספר אחרים וחלקם הגיעו לבית ספר כדי ללמוד בכיתות קטנות. תלמידים שרחוקים משטח וסביבה, אך נכונים לאתגרים ולתהליך אישי וחוויתי.

מי אני
אני צורי, מורה בבית הספר ברנקו וייס שבחדרה, מאמין שעל מנת לייצר הזדמנות לנוער בסיכון, נדרש להוציא אותם מהאזור המוכר והנוח שלהם. רק כך הם עתידים להיפתח לעולם אתגרים אחר ולא מוכר, דבר אשר יכול לפתח אצלם עניין גדול. לאחר מכן צריך לייצר אצל התלמיד תחושת הצלחה. כאשר מצליחים לאחד בין שתי הסיטואציות הנ"ל, התלמיד עובר חוויה מאוד משמעותית שנותנת לו הבנה כי הוא יוכל להתמודד עם המון אתגרים שלא מוכרים לו.

איך תראה הצלחה?

הצלחה תהיה כאשר תלמידים יחזרו מהמסעות האלה בתחושה מורמת, שירגישו שחוו משהו שונה, מעצב וייחודי, שייצאו עם טעם של עוד ויחכו למסע בשנה הבאה.

מה נדרש לשם כך?

מכיוון שכל ההדרכה היא בהתנדבות מלאה של חבריי מהתיכון, חשבנו כיצד נוכל להוזיל עלויות כדי לייצר מצד אחד מסע מאתגר וטוב ומצד שני עלויות נמוכות. נצטרך אוטובוס, דלק ומגיש עזרה ראשונה

ציוד / שירות נדרש כמות עלות יחידה (כולל מע"מ) עלות כוללת (כולל מע"מ)
הסעה באוטובוס חדרה /רמות מנשה 2 1,300.00₪ 2,600.00₪
מגיש עזרה ראשונה חמוש ליומיים 1 1,589.00₪ 1,589.00₪
כרטיס תדלוק דלק 100 ליטר 1 680.00₪ 680.00₪
לוגיסטיקה 7% 340.83₪
סליקת אשראי 2.925% 152.39₪
טבלת משאבים סך הכל: 5,362.22 ₪

אין תורמים לעת עתה, היה הראשון!

עדכונים קודמים
תאריך: 21/8/2018 13:04 / סטטוס: אושר
תודה ענקית!
המון המון תודה לכל אחד ואחת ממכם/ן!
את רובכם אני והחברים, ובטח התלמידים לא מכירים , ובכלל לא מובן מאליו שהסכמתם לתרום לנו בלב רחב.
הצלחנו לאסוף את הסכום הדרוש וכבר יכולים לקבוע תאריך ולצאת לדרך.
מבטיח לשלוח תמונות מהמסע,
שתהיה שנה נפלאה ומבורכת.
צורי

תאריך: 2/11/2018 01:01 / סטטוס: אושר
עשינו זאת שוב!
שלום לכולכם/ן!
אז.. אחרי שבזכותכם ובזכות מיזם "לכיתה" הצלחנו לגייס את הכסף, קבענו תאריך לטיול ודחינו אותו כדי להכיר את התלמידים החדשים, ואחר כך בגלל הגשם נאלצנו לדחות שוב.. אתמול יצאנו סוף סוף להכיר את הכרמל! 15 תלמידים מקסימים בנים ובנות, לחלקם הגדול זו הייתה חוויה ראשונה בחיים של לילה בשק שינה באוהל, חוויה ראשונה של בישול משותף בשטח. התלמידים כולם התמודדו עם החששות, הכינו יחד את האוכל, הקימו את האוהלים, ישבו למדורה ארוכה ארוכה עם הרבה תה ושיחות מרתקות ומרגשות, וכמובן הלכו בשבילים היפים של הכרמל! הכירו את מוצי ומוייש המדהימים מא' ת.כ.ל.ס שהיו אחראים על כל הליווי והלוגיסטיקה מהרגע הראשון ועד הפרט האחרון.
תודה לכם על האפשרות לעשות זאת שוב,
על התמיכה ועל השותפות, זה לא קלישאה באמת שבלי התרומה של כל אחת ואחד לא היינו יכולים לצאת ולטייל.
כבר מתכננים את המסע הבא!
תודה תודה וחורף טוב!
צורי

      
תאריך: 13/6/2019 22:51 / סטטוס: ממתין לאישור
עדכון מיוזמה ת.כ.ל.ס מסעות
אשלח בעוד כמה ימים. אין לי כרגע במחשב

תגובה 1
  1. ערן טרטאקובסקי אוגוסט 17, 2018 - הגב

    כל הכבוד מוצי וחברים יקרים

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.

נגישות
  למעלה