תפריט
גוייס בהצלחה שת"פ עם מינהל החינוך בעיריית ירושלים

תעבירי את זה הלאה

הקמת חנות יד שנייה בבית הספר- החנות תהווה מרכז בו התלמידות והתלמידים שלנו יתקנו דברים שנשברו, ילמדו ויתנסו במלאכות כפיים ויאחסנו ציוד אותו יוכלו להשאיל לקהילת בית הספר.
100%
  • 5,434 ₪ מתוך 5,434 ₪
  • גוייס בהצלחה
  • 0 תומכים
  • על היוזמה
  • תומכים (0)
  • עדכונים (3)
  • תגובות (0)

היוזמה של נעמה קובה ונעמה סדן

החלום שלנו הוא להקים חנות יד שניה בבית הספר, שתהיה גם מקום ללימוד של מלאכות הקשורות בבגדים (תפירה, רקמה, שיפוץ בגדים, סריגה וכן הלאה) וגם מרחב שבו אפשר ללמוד על כלכלה (תיאוריות שונות בכלכלה, תהליך ייצור בגדים בעולם המודרני, מהיכן מגיע הבגד שאני לובשת ומה נדרש כדי לייצר אותו).
באמצעות החנות ננסה לעודד אורח חיים קהילתי יותר (אני קונה מאנשים שאני מכירה, בכך אני מפרנסת את הקהילה הקרובה אליי וכן מכירה אותה טוב יותר) ומקיים יותר (פחות ייצור וצמצום הפגיעה בסביבה) ונאפשר לתלמידות ולתלמידים להכיר רעיונות ותיאוריות הקשורות בכך ונעודד אותם לגבש את תפיסתן בנוגע לרעיונות אלו.
היוזמה שלנו היא חלק מפרויקט קיימות גדול יותר שקיים בבית הספר כבר שלוש שנים, ובו לומדים התלמידות והתלמידים על קיימות, שיטות תכנון פרמקלצ'ר, קשרים בין אדם וסביבה וכן הלאה, ומתנסים בתכנון בר קיימא בתוך בית הספר. כחלק מהפרויקט מוקם בימים אלו מרכז מחדוש בבית הספר שחנות הבגדים אמורה להיות חלק ממנו. מרכז המחדוש יעודד לימוד של מלאכות כפיים, שימוש חוזר בחפצים וכן הכרות עם עולם הערכים הקשור ברעיונות אלו.

שם בית הספר

יישוב

תכון ליד האוניברסיטה ירושלים

התלמידים שלי (מספר תלמידים משתתפים +100)

התלמידות והתלמידים שלנו אוהבים אתגרים ועשייה, והם נמצאים בגיל שבו הם מעצבים זהות חברתית. אנו רוצות לתת להם מרחב ליזמות, יצירתיות, למידה רב חושית ועיצוב עולם ערכים, תוך מענה לצורך קיים ועיסוק בנושא שקרוב לליבם.

מי אנחנו
אנחנו, נעמה ונעמה מורות בבית הספר וחלק מצוות שמתעסק כבר שלוש שנים בהוראת קיימות בבית הספר התיכון שליד האוניברסיטה. אנו שואפות להרחיב את תחומי העשייה והלימוד בבית הספר ולעשות זאת בשיתוף פעולה מלא עם התלמידות והתלמידים, מתוך אמונה כי בית הספר יכול להיות מקום רלוונטי, שנותן מענה לצרכים מגוונים בחיי התלמידות והתלמידים ומהווה גם בסיס לקהילה. הרעיונות החשובים לנו, בפרויקט ובהוראה בכלל, הם פיתוח רגישות אל המרחב האנושי והפיסי שסביבנו, למידה מתוך התנסות והענקת כלים של חשיבה ותכנון תוך העצמת תחושת האחריות של התלמידות והתלמידים על עצמם ועל סביבתם.

איך תראה הצלחה?

הצלחת הפרויקט תהיה קודם כל כאשר החנות תהיה פעילה באופן קבוע; נשאף לגבש צוות מוביל של תלמידות ותלמידים שיהיו אחראים על הפעילויות השונות (תוך קבלת ליווי והכוונה). הפעילות תכלול לא רק מכירת בגדים, אלא גם סדנאות מעשיות של לימוד מלאכות הבגד וכן סדנאות רעיוניות (כפי שתארנו לעיל). מדד נוסף של הצלחה יהיה שימוש בכלים והמיומנויות שבהן עוסקת החנות גם בתוך שיעורים אחרים בבית הספר. בכוונתנו ליצור ערכות ניידות שיכילו ציוד תפירה, שכל מורה תוכל לקחת לכיתתה; העגלות יאפשרו גיוון באופן הלימוד ועיסוק בנושאים הנ"ל בכיתות.

מה נדרש לשם כך?

ציוד יצירה ותפירה

ציוד / שירות נדרש כמות עלות יחידה (כולל מע"מ) עלות כוללת (כולל מע"מ)
מכונת תפירה 1 1,740.00₪ 1,740.00₪
ארון 2 דלתות פספקט בטיחותי 2 980.00₪ 1,960.00₪
בובת דיגום 1 250.00₪ 250.00₪
מספריי לבד 8" 2 100.00₪ 200.00₪
חוטי תפירה 26 4.00₪ 104.00₪
מראה ניידת 1 680.00₪ 680.00₪
לוגיסטיקה 7% 345.38₪
סליקת אשראי 2.925% 154.42₪
טבלת משאבים סך הכל: 5,433.80 ₪

אין תורמים לעת עתה, היה הראשון!

עדכונים קודמים
תאריך: 3/9/2018 23:36 / סטטוס: אושר
עוד מעט עוד קצת!
תומכות יקרות ותומכים יקרים!
אנחנו רוצות להודות לכן מקרב לב על תרומתכן הנדיבה ליוזמה שלנו. מרגש אותנו מאוד שנתתן בנו אמון!
נותרו לנו עוד ארבעה ימים בלבד, ואנחנו קרובות מאוד מאוד ליעד שלנו.
אנחנו מבקשות את עזרתכן בפעם האחרונה: אם תוכלו לסייע לנו ולהפיץ שוב את היוזמה לעוד אנשים שעשויים להתעניין ולרצות לתרום זה יהיה נפלא.
שוב תודה מקרב לב!
מקוות לעדכן אתכן ממש בקרוב שהצלחנו!
שנה טובה,
נעמה ונעמה

תאריך: 4/9/2018 12:09 / סטטוס: אושר
בכותכם/ן - הצלחנו!
תומכות יקרות ותומכים יקרים, בזכותכן הצלחנו!
אנחנו שמחות לבשר שהגענו ליעד שלנו, ובקרוב מאוד היוזמה תצא אל הפועל.
אנחנו מודות לכן מקרב לב על התמיכה!
שנה טובה ומתוקה לכולן/ם!
נעמה ונעמה

תאריך: 27/6/2019 10:33 / סטטוס: אושר
עדכון מיוזמה תעבירי את זה הלאה
בעזרת התמיכה שקיבלנו מכם בתחילת השנה, רכשנו שתי "עגלות תפירה" - שני ארונות ניידים שבכל אחד מכונת תפירה וציוד נלווה, לשימוש המורות/ים והתלמידות/ים בבית הספר שלנו. מטרתנו היתה להנגיש את מיומנות התפירה לתלמידות/ים, להכניס אל השיח את מצבו של שוק הטקסטיל בימינו ולהעלות למודעות את העובדה שבאפשרותנו לתקן בגדים, לתפור בגדים, לשפץ בגדים - ולא רק לקנות ולזרוק.
במהלך השנה הפעלנו בבית הספר "הפסקות תפירה" - שבהן תלמידות/ים שהוסמכו לכך עזרו לתלמידות/ים אחרות/ים מבית הספר ללמוד איך משתמשים במכונות, לתקן וליצור. ערכנו מכירות יד שניה, שגם בהן הועמדו "עגלות התפירה" לשימוש הקונות/ים ואפשר היה לתקן בגדים או להתאים מידות. השתמשנו במכונות התפירה לטובת הפקות התאטרון שהתקיימו בבית הספר ועזרנו לתלמידות/ים לתפור בעצמם אביזרים ובגדים להפקות. בנוסף מספר מורות התנסו בשימוש במכונות התפירה בתוך שיעורים (בשיעורי חינוך, בשיעורי ספרות - בעקבות מערך שיצרנו הקשור בסוגיות של תרבות הצריכה, וכן בשיעורי תנ"ך - בתפירת כיסויים לספרי תנ"ך על ידי התלמידות/ים).
אנחנו מודות לכן/ם מאוד על האמון שנתתן/ם בנו ועל כך שעזרתן/ם לנו להכניס לבית הספר את מלאכת התפירה ואת הסוגיות החשובות שקשורות בנושא זה בימינו.

0 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.

נגישות
  למעלה