תפריט
גוייס בהצלחה זכה במענק למורה יזם

לראות, להריח, לשמוע

לימודי ביולוגיה ומדעים דרך כל החושים: הקמת ערוגת גינה בחצר בית הספר, שם התלמידים יזרעו זרעי ירקות ויראו באופן מוחשי את מחזור חיי הצמח.
100%
  • 5,143 ₪ מתוך 5,143 ₪
  • גוייס בהצלחה
  • 0 תומכים
  • על היוזמה
  • תומכים (0)
  • עדכונים (0)
  • תגובות (0)

היוזמה של דורית שיזף

כחלק מלימודי הביולוגיה בבית הספר, אני רוצה להקים ערוגת צמחים שתשמש את תלמידי כתות ח' הלומדים רבייה בצמחים ואת תלמידי כתות י"א הלומדים אקולוגיה. התלמידים יזרעו זרעים, יעקבו אחר גידולם ויתבוננו במחזור החיים של הצמחים מזרע ועד פרי.
הפרויקט בה לענות על הצורך של לימוד חוויתי- התלמידים לא רק ישבו בכיתה ויצפו במצגות, אלא יראו בעיניים איך מהפרח מתפתח פרי. התלמידים יראו, יבינו, יריחו ויגעו וכך תהיה להם חוויה שלמה יותר. אני מאמינה שכך יצליחו להפנים ולהתחבר יותר לתכנים הלימודיים בפרט וליופי הטבע בכלל.
השאיפה שלי היא שערוגת הצמחים תהיה השלב הראשון של פרויקט גדול יותר, בו נקים כתה בחצר בית הספר, ונקיים בה חלק משיעורי המדע והביולוגיה ושיעורים נוספים כמו שעורי של"ח, חינוך והעצמה.

שם בית הספר

יישוב

עירוני י' אליאנס תל אביב - יפו

התלמידים שלי (מספר תלמידים משתתפים +100)

הפרוייקט שלי מיועד לתלמידי מדעים שיכולים ליהנות משיעור בחוץ המשלב הסתכלות על הסביבה ולמידה קצת אחרת, לתלמידי כתות ח' הלומדים רבייה בצמחים. ולתלמידי מגמת הביולוגיה חט"ע שיוכלו להשתמש בערוגת הגינה להבנת הקשר בין יצורים חיים לסביבת בה הם גדלים- אקולוגיה.

מי אני
שמי דורית שיזף, אני מלמדת בבית ספר אליאנס 32 שנים ומשמשת כרכזת ביולוגיה של כתות ז'-י"ב. מלמדת בשנים האחרונות בעיקר במגמת הביולוגיה ומחנכת כיתת ביולוגיה. אוהבת מאוד את עבודתי כמורה ומרגישה קרבה לתלמידים. אני עובדת יום בשבוע במרכז למצוינות בחינוך בירושלים בכתיבת תוכניות העשרה במדעים ובנוסף מלווה מורים במסגרת תוכנית חותם באשקלון. נולדתי במושב, גדלתי בטבעון ובהמשך חייתי בקיבוץ. אני מחוברת מאוד לאדמה ואוהבת מאוד לטייל ולהיות כמה שיותר בחוץ. מרגישה שהלמידה בכתה מנותקת מהאמת של הטבע.

איך תראה הצלחה?

קיומה של ערוגת גינה בחצר בית הספר, בה התלמידים יבצעו עבודות בעצמם, יזרעו, יעקבו אחר המתרחש ובסוף התהליך יקטפו את הפירות, שבתוכם הזרעים שיאספו לשנה שאחרי.
הלמידה בערוגת הגינה תהיה חווייתית ותאפשר לתלמידים לראות בעיניים וללמוד תוך כדי הסתכלות על מה שקורה באמת.

מה נדרש לשם כך?

בכדי להקים את ערוגת הגינה אני צריכה: אדניות עץ גדולות, מערכות השקייה אלקטרוניות, אדמה, קומפוסט, שתילים וזרעים.

ציוד / שירות נדרש כמות עלות יחידה (כולל מע"מ) עלות כוללת (כולל מע"מ)
אדני רכבת עץ 8 327.00₪ 2,620.80₪
הובלת אדני רכבת 1 468.00₪ 468.00₪
טפטפות + אביזרים+ברז חשמלי 1 796.00₪ 796.00₪
אדמת חמרה 3 292.00₪ 877.50₪
קומפוסט 20 11.00₪ 234.00₪
סליקת אשראי 2.925% 146.14₪
טבלת משאבים סך הכל: 5,142.44 ₪

אין תורמים לעת עתה, היה הראשון!

אין עדכונים חדשים בינתיים
0 תגובות

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם.

נגישות
  למעלה