Menu
גוייס בהצלחה
100%
  • גוייסו

    3,785 ₪

  • מתוך

    3,785 ₪

  • תומכים

    21

שתף את הפרויקט:
  • על הפרויקט
  • תומכים (21)
  • עדכונים (1)
  • תגובות (2)

הפרויקט שלי

מהותו של הפרויקט כוללת הקמת מעבדה בבית הספר, הראשונה בכל רשת ברנקו וייס. לפני כשנתיים התבקשתי ע"י מנהל בית הספר לשמש מורה למדעים, מקצוע אשר לא היה אהוב על כלל התלמידים (בלשון המעטה). כדי לעורר עניין בנושא החלטתי למחוק את כל מערכי השיעור הישנים ולבנות חדשים במקומם. המערכים החדשים כללו הרבה אמצעים ויזואליים כגון סרטונים ותמונות, וגולת הכותרת הייתה - ניסויים מדעיים. ניסויים מעין אלו לא נעשו מעולם ברשת ברנקו וייס, וכשהם יצאו לדרך הם נשאו הצלחה רבה. ניסויים אלו עוררו עניין רב בקרב התלמידים, הניסויים תועדו על ידם בטלפונים הסלולארים והם ציפו לשיעורי ניסוי בכל מפגש מחדש. כפועל יוצא מזה התלמידים זכרו את חומר הלימוד, התעניינו בו, שאלו שאלות והצליחו בבחינות. בשלב מסויים הגענו למבוי סתום. לא ניתן להמשיך ולערוך ניסויים ללא מעבדה וציוד מתאים (כפי שניתן לראות בסרטון - הניסויים בוצעו בחצר בית הספר ובעזרת כוסות שתייה וקיסמים). הצלחתו של פרוייקט זה תאפשר הקמת מעבדה, המשך הניסויים והרחבת הידע ואפקיהם הכלליים של התלמידים. עוד אציין כי במשך השנתיים האחרונות תלמידים פנו אליי מספר פעמים בבקשה להקמת מעבדה לשיעורי המדעים. הדבר מפתיע מאוד ומראה כי אכפת להם מאוד מהנושא, פרמטר נדיר בקרב אוכלוסיית בית הספר.

יישוב

מירון

התלמידים שלי (מספר תלמידים משתתפים 1-20)

התלמידים המיועדים להשתתף בפרויקט הנם תלמידי כיתות י'-י"ב בגילאי 15-18. אוכלוסיית בית הספר מגוונת מאוד, ישנם בני מושבים וכאלו שהגיעו מעיר, דתיים וחילוניים, יהודים ונוצרים. כמו בני נוער רבים, תלמידנו אוהבים את מוצרי הגאדג'טים והמרשתת שהטכנולוגיה מציעה - אך הטכנולוגיה עצמה לא מעניית אותם, רק התוצר שלה. רבים מהם מגיעים ממציאות יום יומית לא פשוטה, משפחות קשות יום, תיקים פליליים, עצבים רופפים, אלימות וכו'.. לכל תלמיד הלומד בבית ספרנו יש סיבה שבגינה הוא נמצא בו. המציאות הסובבת אותם היא האתגר המרכזי, לנסות ולהתגבר עליה ולהצליח לסיים תיכון בצורה נורמטיבית (לעיתים עם תעודת בגרות) היא משימה לא פשוטה, אך בהחלט אפשרית.

איך תראה הצלחה?

עצם הקמת המעבדה תחשב להצלחה - זו תהייה המעבדה הראשונה בכל רשת 'ברנקו וייס' (המונה כ-20 בתי ספר). כמו כן, התעניינות של התלמידים בנושא המדעים, צבירת הידע שלהם, הרחבת האופקים והשמחה מעצם קיום השיעור - כך נראית הצלחה. את ההצלחה בטווח הקצר ניתן יהיה למדוד במספר דרכים. כאשר תלמידים ייצפו לשיעור, ישאלו מתי יתקיים ניסוי המעבדה הבא, יצליחו בבחינות, יוציאו סלולארי כדי לתעד רגעים בשיעור... את ההצלחה בטווח הארוך ניתן יהיה למדוד בעזרת שינוי ביצר ההתעניינות של התלמידים, הרצון לחקור נושאים בצורה טובה ונכונה והצלחה בחקירת הנושא.

מה נדרש לשם כך?

רכישת ציוד לעריכת ניסויים ולהגנה. מבחנות, מיקרוסקופ, חומרים כימיים, כפפות, כפיות וגזיות, שלטים וכו'

ציוד / שירות נדרש כמות עלות יחידה (כולל מע"מ) עלות כוללת (כולל מע"מ)
מד-טמפרטורה אקדח אינפרא אדום 1 346.79 ₪ 346.79 ₪
כפפות ניאופרן 10 24.34 ₪ 243.40 ₪
מיקרוסקופ חד עיני 3 הגדלות X400 תוצרת איטליה 1 1,272.96 ₪ 1,272.96 ₪
נישמיות 20 3.39 ₪ 67.80 ₪
צלחות פטרי 60ממ 10 5.38 ₪ 53.80 ₪
צלחות פטרי 90 ממ 10 6.44 ₪ 64.40 ₪
כוהליה 150 מל 2 14.51 ₪ 29.02 ₪
משפך זכוכית 75 מ"מ 2 9.13 ₪ 18.26 ₪
מבחנת זכוכית 20/150 - 125 יחידות 1 93.95 ₪ 93.95 ₪
מקל בחישה קצר עם כפית 3 4.33 ₪ 12.99 ₪
גליל נייר MN 1.0-11 PH אוניברסלי 1 50.19 ₪ 50.19 ₪
גלובוס בעברית מואר 1 669.24 ₪ 669.24 ₪
מערכת השמש דגם פעיל 1 228.15 ₪ 228.15 ₪
בקבוק רתיחה 1,000 מ 5 26.68 ₪ 133.40 ₪
מעשן מכני 1 222.30 ₪ 222.30 ₪
עלות סליקת אשראי 3% 1 103.00 ₪ 103.00 ₪
תקורה תפעולית 5% 1 175.00 ₪ 175.00 ₪
טבלת משאבים סך הכל: 3,784.65 ₪

  • donator_misc@a10862-tmp.s21.upress.link
    תומכים שונים

  • מוריה משה
    מוריה משה

  • יגאל אוחנה
    יגאל אוחנה

  • איילה יהב
    איילה יהב

  • משה דבוש
    משה דבוש

  • donator_marom@a10862-tmp.s21.upress.link
    קבוצת מרום

  • רבקה כהן
    רבקה כהן

  • מירי פיניש
    מירי פיניש

  • סמי איתח
    סמי איתח

  • donator_doron.y@a10862-tmp.s21.upress.link
    דורון יניב

  • donator_phibro@a10862-tmp.s21.upress.link
    פיברו ישראל

  • עמית דבוש
    עמית דבוש

  • משה ורך
    משה ורך

  • אתי רומנו
    אתי רומנו

  • Jonathan Bendheim
    Jonathan Bendheim

  • donator_icv@a10862-tmp.s21.upress.link
    Israel Cleantech Ventures (ICV)

  • donator_y@a10862-tmp.s21.upress.link
    י

  • אליסף שטיינר
    אליסף שטיינר

  • אריה משה
    אריה משה

  • בועז מלניק
    בועז מלניק

עדכונים קודמים
תאריך: 25/7/2017 14:34
פרוייקט ״טכנוער״ גויס בהצלחה בזכותכם!
התחלנו עם רעיון קטן, הרבה ספקות לגבי ההצלחה אבל בסוף הצלחנו ובגדול - בזכותכם! כל צוות בית בפרנו ׳ברנקו וייס׳ מרום הגליל רוצה להודות לכם על התמיכה, האמונה ברעיון שלנו ובתלמידנו ועל המימון הכספי. לולא עזרתכם הפרויקט היה נשאר בתור רעיון ולא מתפתח לכדי דבר ממשי. לקראת חג הפסח בו אנו יוצאים מעבדות לחרות, גם אתם שמתם נדבח כדי להוציא את תלמידי בית הספר מתוך כותלי החומר העיוני ללמידה אמיתית ומעשית. בברכת חג שמח ,
ברק יצחק

2 Comments
  1. משה ורך מרץ 1, 2016 - Reply

    בתור ביולוג, הרעיון מבורך. אני עובד בחברה לציוד מדעי וכימיקלים. אשמח לעזור בהשוואת מחירים ואף בהורדת מחירים היכן שניתן.

  2. Jonathan Bendheim מרץ 1, 2016 - Reply

    great project !

Leave a Comment

כתובת המייל שלך לא תפורסם.

הפרויקט של ברק יצחק
שמי ברק יצחק, אני משמש ב-5 השנים האחרונות כרכז פדגוגי ומורה בבית הספר ברנקו וייס מרום הגליל. אני מאמין כי תלמידי נוער קצה חייבים להיות חשופים לרזי העולם, והם לא יחשפו ללא עזרה ממורה אשר ידריך אותם. בכל סוף שנה אשמח לראות תלמיד עם חיוך על הפנים שנובע מהרגשת סיפוק ומצבירת ידע חדש. החשיפה שלו לעולם בכלל ולמדע בפרט היא רווח של בית הספר ושל התלמיד עצמו. האתגר הגדול העומד לפנינו הוא לנסות ולהוציא את בני הנוער שלנו מהמציאות היום יומית הלא פשוטה שהם חווים אל תוך מציאות נורמטיבית. אל מקצוע ההוראה הגעתי לאחר שליחות שעשיתי באיטליה ובארה"ב, הבנתי כי זהו יעודי.
  TOP