תפריט

1. אינטואיציה

אתם אלה שמכירים את הפרויקט שלכם בצורה הטובה ביותר. אתם גם החוליה המחברת לקהל שיתמוך בו ואין מי שמכיר אותם יותר טוב מכם. כל פרויקט שונה מאחר בהמון מובנים, אופי, צבע, גודל, תחום, קהל יעד, סכום לגיוס ועוד ועוד. לכן התשובה לאיך להפוך את הפרויקט למוצלח נמצאת אצלכם – בכל התלבטות, לכו תמיד עם האינטואיציה שלכם !

2. האנשים מאחורי הקלעים

בקרוב אלפים מגולשי אתר 'לכיתה' יחשפו לפרויקט שלך, אך ראשית עליך לדעת כי פרויקטים בהם יש מעורבות של יותר מאדם אחד מצליחים יותר. לכן מומלץ לחבר לפרויקט עוד מורה או מורים שהקשר שלהם לפרויקט טבעי – מישהו שאתם מעריכים את דעתו שיוכל לתת עוד חוות דעת ובעיקר עוד חשיפה לפרויקט. כמובן שככל שהתלמידים יהיו פעילים יותר בעבודה על הפרויקט ועל הפצתו, תגדילו את כמות התומכים הפוטנציאלים שלכם, כמו גם את הסיכוי לקבל מימון וכן את הסיכויים לממש את הפרויקט.

3. יעד הגיוס

'לכיתה' נועדה בכדי לאפשר למורים לממש את היוזמות החינוכיות שלהם. על מנת שהגיוס יצליח ושהפרויקט אכן ייצא לאור, עליכם להבין בדיוק מה נחוץ לשם הצלחתו ולפרט זאת בצורה מירבית. הצוות שלנו יפעל לקבלת הצעות מחיר לאותם המשאבים ועל פיהם יקבע היעד לגיוס לפרויקט. במידה ולא תקחו את הכל בחשבון בשלב בתכנון הפרויקט שלכם עלול להיתקע בשלב ההוצאה לפועל.

4. משך הגיוס

כל פרויקט מחויב בקביעת משך הגיוס, בפרק זמן שנע בין 14 ל-60 יום. חשוב לציין שפרויקטים שמגייסים הכי הרבה כסף לרוב נמשכים סביב ה- 30 יום. יותר זמן לא בהכרח אומר יותר סיכוי להצליח בגיוס, לאלמנט הדחיפות יש משמעות ובנוסף קשה להחזיק פרויקט ברמת מתח גבוהה לאורך תקופה ארוכה. כשאתה מחליט על משך הגיוס קח בחשבון את המועד בו תצטרך את המשאבים. בהקשר זה חשוב לקחת בחשבון שיתכן שיעברו מספר ימים מרגע יצירת הפרויקט ועד עלייתו לאוויר, וגם לאחר סיום הגיוס, במידה ויצליח, ייתכן ויקח עוד כמה ימים עד מספר שבועות עד שהמשאבים יסופקו לך, תלוי במורכבות הפרויקט ובזמינות המשאבים. מרכיבים נוספים שחשוב לקחת בחשבון – כמה אתה מתכוון להיות אקטיבי בגיוס לפרויקט (מאוד או המון:), עד כמה יש לך אפשרות להקדיש את עצמך לכך, ומהי תוכנית השיווק שלך למהלך הפרויקט. כמו כן, התחשב בקיום של פרויקטים המשכיים במידה וקיימים כאלה.

5. ספרו את הסיפור

אנשים תומכים ברעיון שהם מתחברים אליו או בסיפור שלא ניתן להתעלם ממנו. זכרו שאתם פונים לקרובים אליכם ולאנשים אקראיים כאחד. ספרו את הסיפור שלכם בבהירות ובקצרה, אל תצאו מנקודת הנחה שכולם כבר מכירים אותו. הסבירו מדוע הפרויקט חשוב לכם ולמה הוא חשוב גם לתומכים ולאנשים אחרים. נסו להבין מה המשיכה האינטלקטואלית או הרגשית לפרויקט שלכם והדגישו אותה. הראו התלהבות ותשוקה לפרויקט, היו כנים ואמיתיים ודברו בגובה העיניים לקהל שלכם.

השתמשו בשפה נקייה ומכובדת, לא גבוהה ולא נמוכה מדי, אל תשכחו להגיד תודה…ותשתדלו להימנע מתעויוט כתיב (-:

6. תמונה שווה אלף מילים

תמונת הפרויקט היא הדבר הראשון שתומכים יתקלו בו ויש לכך חלק גדול ברושם הראשוני שייווצר לפרויקט שלך. תמונה היא גם הגורם העיקרי שהופך גולשים אקראיים לתומכים פוטנציאלים. אינכם חייבים להיות צלמים או מעצבים גרפיים כדי ליצור תמונה אטרקטיבית. חשוב שהתמונה שלכם תעביר את משמעות הפרויקט, ותשדר את האווירה הנכונה עבורכם. בדוק אצל קרובים מספר אופציות ושמע דעתם. תוכלו להיעזר במאגרי תמונות חופשיות כמו photobucket flicker או בתשלום כמו istockphoto .

תמונה של התלמידים יכולה בהחלט לחבר אנשים לפרויקט, במידה ואתם משתמשים בכזו, ודאו כי קיבלתם אישור הורה מתאים מכל תלמיד שמופיע בה.

7. וידאו שווה אלף תמונות

קשה להגזים בחשיבותו של הוידאו להצלחת הפרויקט, וידאו הופך את הפרויקט למוחשי, אמיתי ומשכנע. פרויקטים עם וידאו מגייסים בממוצע כ-150% יותר. אתם לא צריכים להיות עורכי סרטים מקצועיים כדי להצליח, זה יכול להיות ואפילו עדיף שזה יהיה פשוט וקצר. אנשים נמשכים לאותנטיות, כנות תשוקה ויכולת ביצוע.

אנחנו ממליצים שהסרט לא יעלה על אורך של 2 דקות, אחרי 2 דקות הצופה בדרך כלל מאבד עניין ויוצא מהסרט. תכננו התחלה מסקרנת ותבהירו את מהות הפרויקט כבר בחצי הדקה הראשונה!

שימו את עצמכם או את התלמידים אל מול המצלמה לפחות לרגע, על מנת שהתומכים שלכם יוכלו לראות מי אתם, יצירת קשר אישי עם התומכים היא מפתח להצלחה. שמרו על רוח חיובית כיפית ויצירתית, וודאו ששומעים אתכם…

יצירתיים ככל שתהיו אל תשכחו את היסודות:

  • הציגו את עצמכם ואת הכיתה/בית הספר.
  • ספרו את הסיפור (או יותר טוב, הראו את הסיפור!)
  • בקשו את תמיכתם של אנשים
  • אמרו תודה!

תוכלו להיעזר במאגר המוזיקה החופשית soundcloud על מנת לשלב קטע סאונד בפרויקט. ישנן אינספור דרכים שונות לספר את הסיפור שלכם, תהנו מהדרך בה בחרתם. הסרט לא חייב להיות מושלם, הוא חייב להיות אמיתי ומהלב!

תוכלו להיעזר גם בשירותים אונליין כגון:

  1. powtoon.com – יצירת סרטון אנימציה
  2. goanimate.com –  יצירת סרטון אנימציה
  3. www.sparkol.com –  יצירת סרטון אנימציה
  4. prezi.com – יצירה של מצגת ייחודית
  5. animoto.com
  6. magisto.com – אפליקציית עריכת וידאו (ניתן להוריד את האפליקציה גם לסמארטפון או לערוך ישירות מהאתר)

8. שתפו את הפרויקט עם כמה שיותר מעגלים

בניתם פרויקט אדיר? נהדר, אבל חשוב שתעשו את החלק שלכם בהרחבת מעגלי התמיכה בו, כי זה חלק מאוד משמעותי להצלחתו. ההצלחה של הפרויקט תלויה במידה רבה במאמצי השיתוף שלכם. הכינו תכנית שיתוף עקרונית, המורכבות שלה נגזרת מגובה יעד הגיוס שלך. אם נדרש לך כמה אלפי שקלים בודדים יתכן ומייל לאנשים הקרובים אליכם יספיק, אם מדובר בעשרות אלפים כנראה שלא…

שיתוף הפרויקט מתחיל עוד לפני היום הראשון שהפרויקט באוויר. מקסם את פוטנציאל הגיוס שלך ע"י בניית רשת אוהדים לפרויקט עוד לפני שהוא עולה לאוויר (פייסבוק, טוויטר, וואטסאפ, בלוג וכו'). הכינו את רשימת התומכים הפוטנציאלים שלכם – משפחה, חברים, קרובים, מכרים, שותפים בעבודה וכו'. ודאו כי יש ברשותכם רשימת מיילים של כל התומכים הפוטנציאלים שלכם. הכינו את המייל שתשלחו לרשימת התפוצה שלכם, ותכננו את הפניה שלכם דרך הרשתות החברתיות השונות. אלו קבוצות עניין וקהל יעד פוטנציאלי לפרויקט שלכם, אולי אתם כבר חברים פעילים באחד הפורומים הנפוצים בתחום העניין הרלוונטי. אם לא, אתרו את הפורומים החזקים הירשמו והחלו לחוש את השטח. אינכם רוצים שההודעה הראשונה שלכם בפורום תהיה בקשה מחבריו להיכנס ולתמוך בכם…

אתם יכולים לנסות לאתר מובילי דעה כגון כתבים, עיתונאים, אנשי רדיו, בלוגרים, מנהלי קבוצות דיון ועוד מקדמי השפעה אחרים הרלוונטיים לתחום. שלחו להם את עמוד הפרויקט שלך ביום שיעלה לאוויר, בקש מהם לשתף את הפרויקט אם הם אוהבים את מה שהם רואים.  הכי חשוב לעשות שימוש מקסימלי במעגלים הקרובים שלכם על מנת להפיץ את הבשורה!

בעזרת הפלטפורמה שלנו תוכלו לשתף את הפרויקט בקלות ובזריזות בפייסבוק ובוואטסאפ. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לפרויקט שלכם ב״מאגר הפרויקטים״ וללחוץ על הכפתור ״שתף בפייסבוק״ או ״שתף בווטסאפ״.

9. עדכנו את קהל התומכים שלכם

קהל התומכים שלכם הם האנשים הקרובים והנאמנים לכם ביותר. הוא מורכב מחברים קרובים ואנשים שאכפת להם מהפרויקט שלכם ומאמינים בו. קבוצה זו גם מרכיבה את נושאי הבשורה הטובים ביותר שלכם. התומכים שלכם מעוניינים בהצלחת הפרויקט ויעזרו לכם להגיע ליעד על ידי הפצתו הלאה. הם מצפים מכם לעדכונים לגבי התקדמות הפרויקט, גם במהלכו וגם אחריו, אל תאכזבו אותם. אנחנו ממליצים בחום שתעדכן את התורמים לפחות פעם אחת בתקופת גיוס המימון, פעם אחת כאשר המשאבים מגיעים לבית הספר ופעם נוספת לאחר מימוש הפרויקט.

נגישות
  למעלה